LogoGIF
0%
Bezig met laden ...
 Lid 
worden

Het begin

Het eerste logo van "Vakantie in België"

België, 2020: een virus zorgt ervoor dat het land in lockdown gaat.  Niet enkel het land, zowat de hele wereld.  Al snel zou duidelijk worden dat reizen naar het buitenland een tijdje onmogelijk zal worden.  Als er al gereisd zou kunnen worden, zal dat vooral binnen België zijn.

Reeds voor deze pandemie trok ik er met mijn gezin graag op uit.  Naar het buitenland, maar evenzeer in eigen land.  Hierbij nam ik steeds graag foto’s.

Om de optelsom compleet te maken, was ik dat jaar ontslagen.  Wetende dat ik bij een reisorganisatie werkte, hoef ik u wellicht de reden niet te vertellen.  Nog meer dan het financiële plaatje, was mijn zorg het verlies van die toeristische band.  Eens werkzaam in de toeristische sector is het moeilijk om eruit te stappen.  Daarom besloot ik een Facebook groep op te starten: “Vakantie in België”

Toegegeven: in het begin was het wat zoeken welke richting ermee uit te gaan.  Wel wist ik van in het begin zeker dat ik die lastige periode voor een klein beetje vreugde wou zorgen.  Daarom nam ik contact met enkele leveranciers van toeristische activiteiten of onderwerpen in eigen land: of ze toevallig niet bereid waren wat te schenken om in de groep te verloten.  Het eerste dat ik zo kon verloten waren 2 tickets om op de Gentse binnenwateren mee te varen.

En zo waren we vertrokken met de groep…

De Facebook groep was en blijft nog steeds het belangrijkste deel van het concept.  Toch vond ik persoonlijk niet altijd alles overzichtelijk in Facebook.  Er kwamen immers zoekertjes binnen: mensen die een eigendom te huur hadden. 

Om het overzicht te bewaren besloot ik een website aan te maken.  Dat had als voordeel dat ik alle inhoud van Facebook mooi kon ordenen op de manier dat ik zelf wou.  Een bijkomend voordeel was dat er nu ook info beschikbaar werd voor mensen zonder Facebook.  Toch blijf ik tot op vandaag trouw aan het concept: mensen met toegang tot de Facebook groep, kunnen net dat ietsje meer info bekijken.

Omdat ik bij het standpunt blijf alle info kosteloos aan te bieden, is de webruimte beperkt.  Sommige info enkel op Facebook uitbrengen, spaart webruimte uit.

Een website

Eén van de eerste versies van de website

Spectaculaire toekomstplannen liggen er niet meteen in het verschiet: mijn doel is om de website zo simpel mogelijk te houden en steeds meer info te kunnen geven.  Omdat ik daarom ook zelf op bezoek “moet” gaan, is het aantal posts soms beperkt.  Kwaliteit gaat boven kwantiteit!

Het schrijven van deze “Over de site” is een stap in de richting om de website nog beter en en vooral nog persoonlijker te maken.  De zoveelste site zijn met tips die overal kunnen gelezen worden, wil ik vermijden.  

Hebt u zelf bepaalde ideeën, suggesties of tips?  Die zijn steeds welkom!